EDIE

  

Åh edie om du hade känt mig Du hade babblat om din stora familj och om fussy och om bob och om andy och om gerald Jag har känt dig i flera år du är en frusen istapp på väg att smälta det är ditt liv hela ditt liv Ditt liv är att vara på bilder och i tidningar nu Ingen hittar till din grav men det skrivs böcker och talas hela tiden om dig Detta vet jag för att jag känner dig har gjort i flera år nu har tusen bilder av dig på dig i tidningar i böcker du skapade en dröm åt dig själv i svarta strumpbyxor och leopardpälsar man såg aldrig dina ögon de var för svarta ditt hår var ljust du och andy var ljusa ni glänste högt upp på skyskrapan Du satt på brandtrappan jag tror du var rädd för att ramla ner just därför gick du högre upp balanserade på räcket och någon filmade och sa att hon är briljant hon är den mest trasiga flicka jag någonsin träffat henne tar vi och du blev martyr nu martyr för alla vackra flickor med gömda skrubbsår och söndertrasade liv och du ler och du ler och du ler Jag är gärna er martyr gud vad härligt Pappa skulle bli stolt jag är hans livsverk jag är människors livsverk

Tänk att få vara ett livsverk





(det här skrev jag förra veckan. jag hade nästan glömt bort edie, var besatt av henne för några år sedan, men nu återupptäckte jag henne.)


Kommentarer
Postat av: nellie

åh, jag tycker så mycket om den här.

2011-04-11 @ 22:48:27
Postat av: tuva

Hej nellie! tack så mycket för berömmet.

jag undrar, vem är du ? :)

2011-04-12 @ 10:16:37
Postat av: nellie

jag vet inte. eller jo det är klart. läste i ponton om dig/bloggen/w/e och kikade in och ja tycker fortfarande att denna, ja den är så enormt fin.

2011-04-12 @ 20:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0