du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats


BOKTIPS.

"Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats" av Eli Levén.

Jag beskrev den för en vän som boken "Vingklippt ängel" för bögar och med poetiskt språk.
    Men det är nog en, för vissa avskräckande beskrivning och orättvis också.
Jag läste i alla fall ut den på cirka en dag och den sitter kvar i kroppen som en melankoliklump.
    Jag vill säga "usch och fy" samtidigt som jag får lite tårar i ögonen samtidigt som också jag ler. fin bok!

"Sebastian hade verkligen hoppats hitta en lönndörr i livet, och här var den. En dörr som skulle få dagarna att kännas som filmer, mjukare. Någonting som gjorde att man inte behövde röka för att andas. Någonting som inte var så skarpt i konturerna att man var tvungen att vara full för att stå ut."




Det håller också på att göras en film baserad på boken med titeln Någonting. Måste. Gå. Sönder

-tuva

Kommentarer
Postat av: Ida

Det ser ut som Sebastian Nowacki på framsidan. He he

2011-01-17 @ 15:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0