reqviem


förra veckan skrev jag drömdagbok för att få inspiration.
det här är en del av resultatet:

att bygga en bro av sugrör kan tyckas idiotiskt.

speciellt när det är världens högsta bro och marken från brofästet ser ut som en paletts ihopsmetade färger - ett diffust legoland

bron har inga räcken är bara som en välvd regnbåge över jordklotet

jag ser alltså rymden omkring mig stjärnor planeter och jordklotet under mig

liggkryper på bågens mitt framåt ett sakta kryp i taget

hur har jag hamnat på den här bron varför är jag här jag vet inte men jag måste komma ner i säkerhet på jorden

kryper framåt ett kryp två kryp sugrörsbron svajar sugrören viker sig under min tyngd

även fast jag försöker vara så lätt som möjligt så lätt som ett sugrör

bron bågnar jag är lätt som en fjäder

 

ut i rymden en kaskad av sugrör i ett stillastående ögonblick

 

kroppen i luften sedan

ned ned ned ned suget i magen nerverna det hisnande fallet

mitt sömniga hjärta stannar

 

i en säng i ett rum

där jag skulle ha vaknat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0