sandbarn




jag skrev en text inspirerad av den här bilden tagen av Bruce Davidson.


Vi sov med sanden i näsan, solen i ögonen och snäckskal mellan tårna. Vi åt cigaretter till frukost, vi drack havsvatten till lunch.

  Vi hade kall sand under nagelbanden och varm sand i huvudet. Med sjögräs lekte vi krig. Krabborna och fiskarna var våra husdjur. Våra läppar var torra av salt och vår hud härdad av solen. Vår musik var vågklirret och vår film stjärnfallen.

  Våra fötter var cement och våra kläder antikstatyer. Vi hade varken träd, gräs eller asfalt. Vi byggde kungariken åt sjöhästfamiljer. Krabborna var portvakter.

    Vi låg på botten och vilade, blinkade till varandra. Du var mussla och jag bläckfisk, du hade pärlorna jag åtrådde.
  
    Ibland ser jag bara sand när jag tittar. Den har tagit sig in i mina ögon och skymmer allting. Men aldrig dig. Vi var brända. Brända av sol, havssalt, friterade räkor och minnen. Av moln och svart himmel. Kalefoniskt solsken. Krabbor.

     Du rullade en cigarett och blåste röken i mitt ansikte. Det var vår parfym. Vi la oss bland sanddynerna och fångade månen i handflatan.


Kommentarer
Postat av: Ullacarin

Jag gillar verkligen denna text!!! Den är riktigt bra!!!

2010-11-11 @ 16:47:10
Postat av: Tuva

hej ullacarin! kul att du gillade den,. skrev den precis i början, första veckan tror jag! Kram

2010-11-12 @ 10:05:03
Postat av: Eva Lambert

Men vilken talang. Underbart skrivet! Tack for inspiration

2010-11-13 @ 21:09:26
URL: http://www.noellambertpuppettheate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0