SARAH KANE

Hej! Jag har vart busy med ansökningar till olika skrivarskolor på distans men idag ska jag skicka in till Sörängens distanslinje!

Vi har skrivit dramatik på skrivarskolan i två veckor och fått våra scener uppsatta av teaterklassen här på skolan, det har vart jätteroligt!

Dessutom så har vi denna vecka börjat jobba med våran antologi där alla i klassen publicerar ett utdrag från vad de har gjort under året.


Och jag har läst en massa: 

SARAH KANE

 


som är en brittisk dramatiker som skrev fem pjäser innan hon tog sitt liv. Min favorit var nog Cleansed (Befriad) och Blasted (Krevader).

"Jag skriver sanningen och den dödar mig"
- S. Kane

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0