polyfonisk



jag har lämnat henne

 

inatt

det var lätt

 

vara lugn

 

 

jag lämnade henne helt enkelt vid vägkanten och körde därifrån

 

bli bra

 

jag vet att hon inte kommer att klara sig

 

bli okej

 

någon kommer att göra henne illa

 

älska dig

hon är sådan

 

ditt huvud

sårbar

 

bli bra

jag önskar att jag var som hon

 

bli okej

 

jag släppte alltså bara av henne och körde därifrån

 

huvud

 

i backspegeln såg jag henne bli mindre och mindre

 

 

den livslust som är så stark

 

 

hon stod alldeles stilla hade väskan på marken

 

den blir aldrig

 

 

den torra vinden for som trötta fingrar genom hennes hår

 

 fin

 

hon tittade inte

efter mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0