väck ej den charlie sheen som sover


För några veckor sedan blev jag (likt resten av världen) fascinerad av vår allas charlie sheen.
Så jag skrev en dikt om det hela.




Domaren frågade:

Varför behöver en man av din ställning köpa sex av en prostituerad?

 

Och Charlie Sheen svarade:

Jag betalar dem inte för sex, jag betalar dem för att gå.

 

 

Var sjätte man i Sverige har haft sex med en prostituerad.

Det är en sak man gör en gång i livet, något man måste testa innan man dör.

Precis som att ta droger, hoppa från femman i badhuset eller åka till Australien.


jag var uttråkad, det var det som hände


Jag hörde om en kille som var respekterad. Han var verkligen inte en sån. En sån som åker till Thailand och köper en Hora. En sån som objektifierar kvinnor. Han var musikrecensent på en tidning. Och om han gled in på Riche så kunde han få ligga med vem som helst där, det var inte ett problem. Han var en snäll kille, politiskt aktiv och politiskt korrekt. Ändå var han en av de där männen. De där männen som man läser om tidningar men aldrig har träffat.


folk känner inte mig, de var inte där, de vet inte vad som hände


Han var i Thailand och bestämde sig. Han skulle köpa en Hora. Han skulle knulla en bra Hora. Det är någonting som man gör en gång i livet.


du antingen älskar eller hatar, lever du i mitten är du ingenting


Han och Horan (hon hade inget namn) träffades på en bar. De sjöng karaoke och drack drinkar, hade trevligt, småpratade. Sedan när det var dags att gå hem bestämde han sig. De gick hem till henne. Han och Horan hade sex.


de ligger med sina fula fruar framför sina fula barn och tittar upp på sina loserliv och sedan tittar de på mig


Och han hade bara behövt betala halva priset efteråt. För han var ju så snäll tyckte Horan. För han var inte som de andra. Det här var en ändå en schysst svensk kille. Som hade frågat hur det hade vart för henne och lagt sig arm över hennes midja sedan.


jag är så trött på att låtsas som att mitt liv är dåligt och inte perfekt när det verkligen är det, varje sekund


Han var en sådan man. Han var snäll.


jag tror inte folk är redo för det jag står för, det jag är


Dagen efter gick han och Horan på bio. Dagen efter det gick de till stranden. Två dagar senare åkte killen hem till Sverige. På Arlanda möttes han av sin flickvän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0