var dig själv!

(johan hedberg - var dig själv) BANALT BRA

Det kommer upp rosor när du ler

jag ser allt i superlativ men snart vänder det

jag kan höra klagosången som växer i mitt huvud

en sorglig bagatell för värre tider gör mig glad

jag kommer packa mina påsar

flytta till en annan del av stan

du kommer sno mina skivor

men vad spelar det för roll

nuförtiden är ju allt så himla digitalt

utom våra själar baby

har du själ?


Jag kommer tralla runt halva vårt land

börja plugga på nån sunkig högskola och starta värdelöst band

börja dejta igen

hänga på konstiga konstfester

dricka sprit hela tiden och längta efter någonting nytt

någonting som kan få att komma tillbaka till där vi var

men baby vi är fortfarande kvar

har du själ?

-tuva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0