reality schrialety

Idag kommer den mycket underbara och begåvade Lisen Båverud Olsson att läsa dikter på Kalmar Konstmuseems reality club.

http://www.kalmarkonstmuseum.se/node/442

Det kommer att handla om poesi och konst och samband och yadi yadi. MEN - Lisen ska läsa två dikter av undertecknad bland annat.


lyder som följer:



jag ska byta vagn nu tänker jag

jag ska hoppa ut nu nu hinner jag nu gör jag det nu

och då ringer hon precis när jag tänker

nä förresten

jag kommer inte att hinna

och jag har tänkt hela tiden

fast nu skulle jag ju ha hunnit

att jag ska ringa

om jag hade gått då jag tänkte att jag skulle gått skulle jag ha hunnit

men nu hinner jag inte

nu är det för sent och jag har suttit och tänkt för länge på att jag ska byta vagn

henne hon

 

om jag hade gjort det från början utan att ha tänkt så länge hade jag hunnit men om jag gör det nu så hinner jag inte eftersom jag har stått här och tänkt på det så länge nu så nu kommer jag inte att hinna byta vagn även fast dörrarna fortfarande är öppna för det är om typ en sekund som de stängs nu men nu stängs de inte i alla fall gud vad jag skulle ha hunnit titta på den där gubben där borta han hann ju till och med han som är så gammal hann ju du är ju frisk och kry vad håller du på med vad pysslar du med dörrarna har inte stängts än dörrarna är fortfarande

öppna

 

när hon ringer

och mellan mina drömmar

så jag kommer inte att hinna

vart är hon? vart är hennes röst? jag vill ligga under täcket med telefonluren pressad mot örat och jag vill höra tystnaden på linjen innan hon säger

det vet jag nu

hej

de stängs nu

jag ska ringa henne

*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0