fjädrar.


Jag skrev en dikt (igen). vi hade uppläsning och då läste jag denna!

Varenda fjäder på din rygg

 

Fjädrarna blir till en titthållsvägg

Du säger att du har bristningar

Och du skuggar ögonbrynen med fjäderarmen arm armbåge armveck armhand hand handhand handfinger finger fingerfinger fingertopp topp topptopp

Möter

Det som är för bra

 

Jag kommer aldrig att somna

Jag kan känna

Nålen i höstacken

Hårstrået som faller mot golvet

Droppen i havet

Fingertoppens sekundnudning

Jag kan känna

Dig

 

Du får aldrig gå jag får aldrig sova

 

Och jag talar inte längre och jag drömmer inte och jag kan inte och jag tänker inte och jag fortsätter inte dessa dagar räknar tiden dygnsrytmen påminn mig inte jag har inte glömt


Kommentarer
Postat av: Marina

Kanon!

2010-11-24 @ 16:26:58
Postat av: Ellen

jag gillar er blogg som fan!

och jag gillar den här, fan vad fint, sen kan vi byta texter och erfarenheter av det här de kallar Folkislivet.

xoxo

2010-12-10 @ 13:40:23
Postat av: Tuva

hej hej ellen! tack, vill gärna läsa nåt du skrivit också. vi får ses på lovet och prata texter och folkis

KRAM

2010-12-12 @ 21:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0