han sov eller drömmde eller låg där och jagade ord


vi ska inte fara mot fyren imorgon, och hon tänkte: detta kommer han att minnas hela sitt liv.hon gick upp och sa godnatt till dem och fann dem nedkrupna i sängen likt fåglar bland körsbär och hallon. han satte sig till bords med dem som en person i en dröm.han önskade att någon skulle ge honom tillfälle att hävda sig.faktsikt, tänkte hon ibland, att hon tyckte bäst om dumhuvuden. ack dessa lärda herrar vad de gick miste om mycket!och om man frågade skulle nio personer av tio säga att de inte önskade någonting annat än detta - kärleken.förstår man inte saker genom att tala om dem?han sov eller drömmde eller låg där och jagade ord.hon avskydde att måla på lek. och hon ville inte bara säga en sak utan allting på samma sätt som tingen förenklas ögonblicket innan man sommnar.minst hälften av våra föreställningar om människor är groteska.

HÄR SITTER JAG PÅ VÄRLDEN.


Kommentarer
Postat av: Liva

Jag vet att det kanske är töntigt för mig att kommentera eftersom det är vår blogg, men fyfan vilken nice text! gillar skarpt

puss

2010-11-13 @ 16:12:27
Postat av: Eva Lambert

Aelskar djupa maenniskor och folk som kan skriva saa man kaenner det. Vem aer denna talang Tuva?

2010-11-13 @ 21:07:34
URL: http://www.noellambertpuppettheate.com
Postat av: Tuva

tack tack! det är en ihopsättning av meningar från virginia wollfs mot fyren som jag har gjort till en dikt!

2010-11-14 @ 14:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0