MÄSTAREN

Just nu läser jag Norrtullsligan av Elin Wägner, som handlar om 4 kontoristers liv i stockholm i början av nittionhundratalet.
& har fått typ tusen böcker i födelsedagspresent! bland annat STILÖVNINGAR av Raymond Queneau.
där han skriver samma historia på 99 olika sätt, väldigt fascinerande. Den ska jag börja läsa när jag kommit ur min så-jävla-seg-på-att-läsa-böcker-koma. Jag antar att koman kommer upphöra med solens försvinnande ungefär.

Sedan ska jag läsa Gertrud Steins "Ida en roman".
Min vän (Ida!) läste den och tyckte den var fruktansvärt pretentiös och tjatar på mig att jag måste tillgodoge mig den. Om jag gillar den kommer hon tycka jag är pretto och om inte så blir det en såkallad I TOLD YOU SO!

åh juste jag. lyssnar på min FAVORITBOK "Mästaren & Margarita" på ljudbok. Den är fanimig världens bästa.
Den boken får mig att vilja åka till Moskva i detta nu, sitta på en mystisk bar och dricka iskall vodka med en stor talande katt.
Inte illa.


hej hej bulgakov

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0