RECIPROCITETSPRINCIPEN # 8

HEJ HEJ

Jag har publicerat en dikt i Joakim Carlssons publikation RECIPROCITETSPRINCIPEN.

Dikten har inget namn, men den handlar om vardagsneuroser, som sig bör.

Förutom mig hittar man lite Pelle Tamleth som skriver i Nöjesguiden, lite mode, lite neon, lite 3D + lite sågning av nyheter24.

http://www.reciprocitetsprincipen.com/

CHEK IT OUT.

Sedan så tänkte jag nog ta lite sommarlov nu (men jag kommer nog inte kunna låta bli att publicera små stickspår av citat då och då) 
som detta:

HÄR UPPE I HIMLEN KÖR EN THAILÄNDSK KVINNA RUNT SIN SVÄRFAR I RULLSTOL. DET ÄR SOM OM HELA FAMILJEN ÄGER HENNE. HON GÖR VAD DE SÄGER ATT HON SKA GÖRA. HON ÄR DERAS HEMBITRÄDE.
STARTA REVOLUTIONEN, TÄNKER JAG. JAG LÄMNDE ARITSUGU-KNIVEN PÅ HOTELLRUMMET. JAG SKREV EN LAPP TILL STÄDERSKAN: START THE REVOLUTION. KILL YOUR BOSS.
JAG ÖNSKAR JAG HADE HAFT KNIVEN HÄR, JAG SKULLE STICKA DEN I BRÖSTET PÅ GUBBEN I RULLSTOLEN.

(lukas moodysson, döden & co. 2011)



jag älskar lukas moodysson, jag älskar den här boken. om ni ska läsa en sak i sommar så läs denna!
//TUVA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0